Activitats

Activitats

Es denomina ioga al conjunt de disciplines i pràctiques de tipus físic i mental l'objectiu del qual és aconseguir l'equilibri entre cos i ment. Com a tal, la paraula prové del sànscrit "ioga", que significa 'unió'.

L'origen del ioga s'ubica a l'Índia, a la vall de l'Indo. La seva antiguitat, però, és difícil de determinar, però s'especula que podria tenir entre tres i cinc mil anys. L'objectiu essencial del ioga és la reunificació de l'ésser amb l'absolut, i l'accés a la consciència suprema que ens porta a la il·luminació. Actualment, el ioga s'ha popularitzat enormement a Occident, derivant en una disciplina basada en les teories hindús, però fonamentalment enfocada a la pràctica d'un conjunt de tècniques orientades a aconseguir un major control del cos i la ment.

El tipus de ioga més difós i practicat en l'actualitat és el hatha ioga, que comprèn una seqüència de postures i exercicis de respiració que enforteixen el cos i propicien estats de relaxació. Així mateix, en el ioga es considera de gran importància la pràctica de la pranayama, un conjunt d'exercicis per aconseguir controlar la respiració, que és l'energia vital, i aconseguir la pau mental.

Entre els seus molts beneficis, el ioga ajuda a l'individu a tenir una relació més harmònica amb el seu cos, a controlar la seva ment i emocions, així com a alliberar l'estrès, la qual cosa contribueix al fet que aconsegueixi un estat de major benestar.

 

Lloc: Hotel Blanco

L'Antigimnasia® o Antigym® és un original mètode per al benestar, que permet conèixer millor el propi cos, apoderar d'ell i viure-ho plenament.

Va ser creada a principis dels anys 70 per la fisioterapeuta francesa Thérese Bertherat, autora del best-seller "El cos té les seves raons", publicat per Edicions du Seuil (Editorial Paidós a Espanya). Els moviments que es proposen són subtils, precisos i exactes. Tenen en compte els pensaments, les emocions i els sentiments, respectant sempre la totalitat i integritat de l'estructura corporal i, en particular, les lleis mecàniques que regeixen el cos i que van veure la llum gràcies a la fisioterapeuta francesa Françoise Mézières.

El mètode es dirigeix a l'ésser humà en la seva totalitat, el cos i la ment, íntimament lligats. Més de quaranta anys després de la seva creació, l'Antigimnasia® és coneguda i practicada en més de vint països. L'Antigimnasia® no és una teràpia, ni un esport, ni una activitat esportiva. El professional certificat Antigimnasia® dirigeix les sessions de grup sense imposar, en cap cas, determinades postures ni efectuar manipulacions als seus clients.

Per a més informació, consulta el web d'Antigimnasia®.

 

Lloc: Hotel Casbah

Pilates és un mètode creat per millorar la mobilitat del cos de forma conscient amb total control del moviment en tot el seu recorregut, desenvolupant consciència corporal.

Saber en quina part del moviment ens falta control per excés de tensió, escurçaments musculars, rigidesa articular.. etc, i a partir de ser conscients d'on hi ha un problema, anar millorant a través dels exercicis Pilates guanyant en qualitat de vida en desaparèixer els dolors que anteriorment ens afligien.

Pilates ha estat creat per Joseph Hubertus Pilates, nascut a Alemanya a finals del segle XIX. Va desenvolupar el seu mètode per instint, a partir del que creia que era bo per al cos. De nen es diu que va patir raquitisme i que era molt feble, el que el va portar a practicar exercici des de molt aviat. Va ser acròbata de circ, boxejador, gimnasta ... amb aquests coneixements i segurament amb els que tenia de ioga va desenvolupar el seu mètode. Ensenyem a la ment a controlar el cos de forma conscient al principi, perquè amb el temps aquesta acció quedi automatitzada i la ment no necessiti estar pendent de cada articulació o múscul per mantenir una postura correcta. Cada exercici s'ha de fer amb una respiració correcta, tenint un control absolut durant el moviment, per a això necessito la màxima concentració, sense distraccions, perquè el moviment pugui realitzar-se de forma fluida, sense brusquedat, mantenint l'estabilitat de tot el cos, realitzant només el recorregut que pugui executar de forma estricta i des del que el seu creador, Joseph Hubertus Pilates va anomenar: "el centre". Això és: amb la sensació de recollir o aspirar el terra pèlvic, estirar l'estómac, com enfonsant el melic cap a l'esquena i cap amunt, activant d'aquesta forma els músculs transversos de l'abdomen i oblics.

 

Lloc: Moll d'Es Caló

El Paleotraining és el mètode d'entrenament dissenyat per emular els moviments bàsics que l'ésser humà ha realitzat durant la major part de la seva història. Aquests moviments no es defineixen en funció del nostre estil de vida actual sinó que són el resultat de milions d'anys d'evolució en un entorn natural. Si observem en quins entorns ha viscut l'ésser humà hi ha tres conclusions interessants que ens ajuden a entendre els fonaments del Paleotraining:

  1. El nostre cos està essencialment adaptat a la vida, el medi ambient i les eines disponibles al Paleolític.
  2. El moviment era una eina indispensable per a la supervivència de l'home del paleolític tant a l'hora de caçar o recol·lectar com de defensar-se o escapar d'un depredador.
  3. Ja que el nostre cos es va adaptar per sobreviure a les condicions del paleolític on l'exercici era clau, és normal que ara el nostre cos que segueix sent essencialment el mateix, necessiti la mateixa quantitat i tipus de moviment encara que les exigències de l'entorn hagin canviat.

 

Característiques del Mètode Paleotraining

Propòsit
Recuperar el nivell físic i funcional del passat mitjançant un model d'entrenament amb fonaments i el bon ús de la tecnologia. Aquest propòsit es recolza en les dades físiques sobre societats caçadores recol·lectores de l'actualitat i dades sobre les proporcions musculars dels nostres ancestres. Tots dos tenien condicions ara exclusivament reservades a esportistes d'elit.

Tipus de moviment
Pel que fa a l'organització dels moviments, el mètode Paleotraining va fins i tot una mica més enllà de la mateixa història de l'ésser humà i proposa un punt de vista de la motricitat humana basat en la filogenètica. El Paleotraining recupera el coneixement que l'ésser humà és el resultat d'un procés evolutiu molt llarg en el qual hem compartit ancestres comuns amb primats, micos, altres mamífers i fins amb els rèptils i l'aplica a la seva metodologia. Així, entén que igual que la resta del nostre cos nostres patrons de moviment s'han construït sobre la base de patrons filogenètics més antics.

El Paleotraining classifica els seus moviments sota aquest marc de coneixement per oferir al cos dels estímuls de moviment que millor coneix. Reconeix 12 moviments bàsics del cos humà, que pots veure en aquesta infografia:

Lloc: Zona de Ses Eufabietas

Aquesta modalitat permet arribar als llocs més recòndits de l'illa i explorar-los simplement amb unes ulleres, tub i aletes. Formentera es caracteritza pels seus fons de sorra blanca però també posseeix fons rocosos espectaculars que alberguen una flora i una fauna rica i variada.

Les activitats subaquàtiques es reservaran i abonaran directament a l'empresa organitzadora a: info@formenteradivers.com o al telèfon  +34 653 603 343.

 

Lloc: Formentera Divers (la Sabina)

Divendres
11.00 hores. Caminada Es Caló - La Mola.
Trobada: Es Caló - direcció La Mola.

17.30 a 19.00h Caminada.
Trobada: Plaça Sant Francesc - direcció Mitjorn.

 

Dissabte
11.30 a 13.30 hores. Caminada.
Trobada: Plaça Europa Es Pujols - direcció Punta Prima.

17.30 a 19.00 hores. Caminada.
Trobada: Plaça Sant Francesc - direcció Can Marroig.

 

Diumenge
11.30 a 13.30 hores. Caminada.
Trobada: Plaça Sant Francesc - direcció Estany Des Peix.
 

 

 

Pots inscriure't aquí